Cum învățăm?

"Ceea ce nu a trecut prin mâini și prin corp, nu poate fi nici în minte" (B.Boss)

ÎNVĂȚAREA BAZATĂ PE POVESTIRE

Spunem, ascultăm, inventăm povești în fiecare zi! Pentru că, în viziunea noastră, învățarea bazată pe povestire este fundamentală pentru dezvoltarea integrată a copilului mic. Poveștile sunt, în fond, limbajul care-i permite micului călător să-și dezvolte imaginația, să-și îmbogațească vocabularul, să-și rafineze gândirea și să-și găsească echilibrul emoțional. Rolul educatorului este să folosească povestirea în majoritatea experiențelor de învățare, pentru a permite copilului să dea sens, coerența și să-i mențină "aprinsă" curiozitatea, dorința înnăscută de a descoperi și desluși mistere.

 Învățarea bazată pe arte

Artele dau suflet învățării. Prin artă, copiii integrează ceea ce află despre lumea din jurul lor: bătând din palme pe ritm, învață să numere, pictând soarele și luna, integrează ceea ce au aflat despre univers sau cicluri de viață, jucând un rol într-o poveste, învață despre relații și despre emoții. Arta oferă atât educatorului cât și copilului acel cadru autentic de învățare despre sine, despre celălalt și despre ceea ce ne înconjoară. Când copilul crează, ne spune, de fapt ce știe, ce a înțeles și ce simte.

Fiecare "opera de artă" este pentru educator resursa esențială de a afla despre copil ceea ce el nu poate exprima încă prin cuvinte iar pentru copil este modalitatea prin care își "descarcă","reîncarcă" universul emoțional sau prin care intră în contact cu propriul drum al cunoașterii.

Învățarea bazată pe investigație

La Odyssey, credem în curiozitatea și dorința copilului de a explora, de a desface și ultima piuliță, de a se întreba ce e ”înăuntru”. Rolul nostru, ca educatori, este să-i oferim contextul de învățare potrivit, pornind, în primul rând, de la  mirarea lui, "de ce-ul" lui, prin care ne invită, atât de sincer, să-i deschidem porțile către cunoaștere. Copilul are propriile teorii, ipoteze despre lume și are dreptul să-i fie ascultate, reformulate,  explorate pentru a-și găsi singur răspunsul. Astfel, va învăța cum să învețe, ce și cât poate descoperi singur și de ce are nevoie pentru a spune ” gata, acum, știu”.

Învățarea bazată pe proiecte

Copilul mic este un investigator înnăscut iar rolul educatorului este să-i creeze contextul în care să-și poată explora, într-un întreg, raspunsurile și ipotezele pe care le are despre lume. Chiar și la doi ani, copiii pot învăța prin proiecte. Astăzi, putem să ne întrebăm de unde vine un anumit sunet, mâine putem să fim arhitecții unui "perete muzical" în care trosnim, zăngănim, șuierăm, batem cu furculițe într-un lighen, ascultăm o apă curgând sau stăm atât de tăcuți încât auzim ”pașii unei furnici”. Cu ce diferă sunetul metalului de cel al lemnului? Cu ce diferă sunetul produs de o ciocănitoare de sunetul unei mașini? Care este sunet este mai melodios? Ce sunete aș putea combina astfel încât să vreau să le ascult și mai târziu? O melodie este un proiect!

Învățarea bazată pe cooperare

Cooperarea, abilitatea de a lucra în echipă, adaptabilitatea sunt unele dintre competențele identificate ca fiind fundamentale pentru secolul XXI. La Odyssey, înțelegem că învățarea are loc în relație, aceasta presupunând nu numai relația cu educatorul sau cu familia ci și cu membrii comunității. Educația timpurie, în afara spațiului familial, este prima experiență în comunitate a copilului. Obiectivul nostru, al educatorilor Odyssey, este să creăm acel mediu de învățare în care copilul să simtă că vrea să se integreze și căruia să-și dorească să aparțină. Ideea de a "aparține" este esențială pentru dorința micului călător de a-și dezvolta abilitățile de cooperare, empatie și de respect față de sine și față de ceilalți.

 

Învățarea experiențială autentică

Copiii au nevoie să pipaie, să miroase, să se întrebe, să încerce, să greșească, să construiască și să reconstruiască până își găsesc propriile răspunsuri. Copiii au dreptul la contexte autentice de învățare, relevante pentru ei, având în centru dorința lor naturală de a explora, de a se întreba, de a-și formula și testa ipoteze. Furnizarea unor răspunsuri neadaptate capacității lor de a înțelege, învățarea pe de rost, contactul redus cu mediul pot diminua și inhiba una dintre cele mai fascinante capacități înnăscute ale ființei umane : reflexivitatea, interpretarea cu sens a propriei experiențe de viață.

Orice concept abstract, orice relație de cauzalitate, cunoașterea de sine și de ceilalți sunt mai ușor de înțeles atunci când sunt experimentate practic, copilul antrenându-și întreg corpul, emoția și cogniția pentru a desluși răspunsul. Acel răspuns este cel care dă valoare efortului propriei căutări și conturează atitudinea și dispoziția față de învățare care pot  dura o viață întreagă.

Parinte drag, te invitam sa ne cunosti!

Te invităm la o discuție și o limonadă! Îți povestim despre cum vedem noi educația, ne povestești despre copilul tău. Poate, vom simți că, împreună, putem să-i oferim copilului tău educația care-l pregătește pentru viitor.

Adresa

Odyssey Reggio Inspired Kindergarten

Strada Vlad Țepes, nr.14

Pipera, Voluntari

Contact

Telefon: 0749.52.55.50

Email: office@odysseyedu.ro

Program

Luni-Vineri

8-30am to 6-00pm

Sâmbăta

9-00am to 2-00pm

(ateliere copii, proiecte)