Curriculum

" Crearea unui lucru nou nu se face cu ajutorul raţiunii, ci prin jocul instinctului, care acţionează dintr-o necesitate interioară. Mintea creativă se joacă cu obiectele pe care le iubeşte." (C.Jung)

Curriculum Odyssey

Învățarea este o călătorie...deși venim pe lume cu o imensă dorință de a cunoaște și a învăța, cumva, pe drum, o pierdem. Cum ne propunem să însoțim copiii în călătoria lor spre învățare, astfel încât să ajungă, să-și regăsească curajul și bucuria de a se cunoaște pe sine și lumea asta mare?

Curriculum Odyssey

Odyssey propune un curriculum holistic care are în centru copilul ca întreg, corp - minte - suflet. Copilul se naște cu o fascinantă capacitate de a "absorbi" informația din mediu și de a-i da un sens. Educația timpurie centrată pe copil este un drept și nu o nevoie, iar rolul nostru, ca educatori, este să facilităm, să-l însoțim în propria lui călătorie de descoperire, de explorare și de înțelegere a sinelui și a lumii din care face parte.

Conectarea minte - corp

Copiii au nevoie să fie sustinuți în a descoperi cum corpul și mintea lor se influențează reciproc. Educatorul Odyssey va încuraja copilul să-și "asculte" corpul, să-i înțeleagă mesajele și să se "împrietenească" cu el: să știe cum să se odihnească atunci când nu se mai poate concentra, să înțeleagă importanța mișcării pentru claritatea gândirii, să știe cum să-și identifice emoțiile și modul în care corpul lui le resimte, să cunoască ce înseamnă alimentația sănătoasa și rolul fundamental pe care-l are sănătatea în implinirea dorințelor pe care le are pentru propria viață.

Cum?

dramă, jocul de rol, dansuri, muzica & mișcare, teatru, exerciții de respirație, yoga 

Conectarea cu "viața interioară"

Educația nu este numai informație. Educația înseamnă și conectarea copilului cu sine însuși, cu acea energie vitală și misterioasă prin care își dă un sens sieși și își proiectează drumul în viață. De exemplu, copilul care inventează o poveste folosește limbajul magiei și al imaginației pentru a ne spune ce se întâmplă, de fapt, în interiorul lui: ce simte, ce-și dorește și cum percepe locul său în lume. Orice pictură, colaj, sculptură, mișcare a copilului ne spune despre cum se simte corpul său, care sunt emoțiile pe care le trăiește, ce înțelege din fiecare experiență de viață.

Cum?

 cântec și poezie, povești și povestiri, exerciții de vizualizare, cercuri de socializare, dans, mișcare, yoga

Conectarea cu natura

În viziunea Odyssey, conectarea cu natura este esențială pentru copilul sec XXI. Copilul care aleargă, se cațără, se târăște, construiește casuțe din frunze, înoată, este copilul care își descoperă corpul, emoțiile, vulnerabilitățile și pe ”celălalt”. Natura îl învață, atât de subtil, despre curaj, despre limite, despre colaborare, despre speranță, despre creativitate dar și despre supraviețuire. Nu în ultimul rând, natura îl învață că are nevoie de grija omului, de grija lui și a fiecăruia în parte, are nevoie de mintea clară a generațiilor viitoare pentru a putea supraviețui. Vrem să le transmitem copiilor că bucuria și libertatea pe care le resimt, astăzi, când se joacă în pădure, depind de cum vor alege ei să se comporte cu natura și cu tot ce are ea de oferit.

Cum?

plimbări în parc, grădinărit, explorarea pădurii, vizita la Ferma Animalelor, Ferma Bio, proiecte de protecția mediului, îngrjirea grădinii Odyssey.

Conectarea cu comunitatea

Gradinița este primul contact al copilului cu o comunitate, în afara familiei. În viziunea noastră, experiența comunității preșcolare este fundamentală pentru dezvoltarea ulterioară a copilului, ca membru al oricarei comunități din care va face parte (școală, serviciu, organizație sau chiar și comunitatea globală). Educatorii noștri vor fi preocupați, în primul rând, de crearea și dezvoltarea sentimentului de "a aparține" comunității Odyssey.

Programul pe care îl propunem susține folosirea unor reguli, ritualuri și rutine comune pentru toți copiii prezenți în cadrul centrului nostru. Zilnic, copiii vor experimenta atât jocul liber cât și proiectele de învățare în grupuri mixte de vârstă pentru a conștientiza rolul pe care îl are fiecare dintre ei în cadrul comunității Odyssey și cât de importante sunt relațiile bazate pe respect, empatie și comunicare pentru atingerea propriilor obiective cu ajutorul celor din jurul nostru.

Cum?

ritualuri, rutine, reguli vizuale, joc de rol, proiecte de grup, excursii tematice, grupuri de explorare a naturii.

Transdisciplinar

Educatorul Odyssey are rolul de a facilita conexiunile între interese, teme, domenii și ariile de dezvoltare. Învățarea bazată pe proiecte (Project Based Learning) este una dintre metodele care permit abordarea unor activități de învățare trandisciplinară, care asigură dezvoltarea globală a copilului și nu preluarea și învățarea pe de rost a informației. De exemplu, interesul copilului pentru o pasăre din curtea Odyssey poate conduce la un proiect în care învățăm și exersăm noțiuni matematice, științe, limbaj, motricitate, abilități de lucru în echipă. Desenăm păsări, aflăm despre viața lor, le construim o casuță, o schițăm, ne gândim din ce material o facem, unde am putea găsi materialele, numărăm de câte scândurele, șuruburi și cuie avem nevoie, cum le îmbinăm, lucrăm în echipă, folosim unelte ”periculoase”, îi găsim locul potrivit într-un pom din curtea noastră, așteptăm să fie locuită, apoi dăm mâncare, zilnic, oaspeților noștri. Și asta, doar pentru că, la un moment dat, o vrăbiuță s-a odihnit pe streașina casei noastre.

Cum?

proiecte de grup, planificări și activități inițiate de educator pornind de la interesul copiilor.

Printe drag, te invitam sa ne cunosti!

Te invităm la o discuție și o limonadă! Îți povestim despre cum vedem noi educația, ne povestești despre copilul tău. Poate, vom simți că, împreună, putem să-i oferim copilului tău educația care-l pregătește pentru viitor.

Adresa

Odyssey Reggio Inspired Kindergarten

Strada Vlad Țepes, nr.14

Pipera, Voluntari

Contact

Telefon: 0770. 64. 67.01 / 0749.52.55.50

Email: office@odysseyedu.ro

Program

Luni-Vineri

8-30am to 7-00pm

Sâmbăta

9-00am to 2-00pm

(ateliere copii, proiecte)