Viziune și Valori

Pentru a-l putea însoți in călătoria învățării, îl întrebăm mai întâi cum se simte corpul lui ( îi este foame, îi este frig, vrea să se miște?), apoi îl întrebăm despre sufletul lui ( e bucuros, e trist, e ingrijorat, îi este frică?) și abia cand vom fi avut toate aceste răspunsuri, vom ști CUM să-l întrebăm: " despre ce vrei să înveți azi?".

CUM VEDEM VIITORUL COPIILOR ODYSSEY

Deschizători de drumuri! Îi vedem aducând schimbarea în propria viață și în lumea în care vor trăi.

CE NE DORIM

  • Să arătăm că se poate face educație timpurie și altfel;
  • Să redescoperim scopul adevărat al educației în viața copilului;
  • Să oferim o alternativă parinților care înțeleg nevoia pentru o altfel de educație, într-o lume în permanentă schimbare;

MISIUNEA NOASTRĂ

  • Să le dăm copiilor noștri încrederea că și la grădi pot fi fericiți;
  • Să dezvoltăm un concept nou, integrat, de educație preșcolară;
  • Să devenim promotorii unui sistem educațional inovativ, holistic, bazat pe cercetările din neuroștiinte, pe performanța academică autentică, pe valori, pe competențe relevante pentru secolul XXI;
  • Să creăm un incubator de minți și suflete libere, creative, curajoase, competente, care vor aduce speranța de schimbare a paradigmei educației în propriile comunități;

Valorile Odyssey

CREATIVITATEA

Copiii noștri au dreptul să-și construiască propria viață și propria lume în care vor să trăiască. Creativitatea le dă șansa de a-și elibera mintea și sufletul pentru a deveni arhitecții propriilor lor vieți. Educația care ucide creativitatea este educația care ține copiii captivi într-o lume care nu este a lor.

FAMILIA ESTE PARTENERUL NOSTRU ÎN EDUCAȚIE

În viziunea noastră, familia este resursa de bază în educația copilului. Invităm părinții să ne devină parteneri în educația copilului lor: să ne întrebe, să ne sugereze, să fie creativi, să fie deschiși, să fie curajoși, să redevină, din când în când, copii pentru a regăsi bucuria de a descoperi, de a investiga, de a căuta alături de micii călători. Așa îi vor înțelege mai bine, îi vor "simți" mai bine, îi vor "asculta" mai bine și, împreună, îi vom educa mai bine.

STAREA DE BINE (WELL BEING) ȘI CUNOAȘTEREA DE SINE FUNDAMENTALE PENTRU EDUCAȚIE

Nu putem vorbi despre educație dacă nu luăm în calcul dreptul copilului de a se cunoaște pe sine și de a se simți bine în corpul, mintea și sufletul lui. Cum ar putea copilul să învețe pentru a deveni cineva dacă nu se cunoaște pe sine? Ce înseamnă pentru el a deveni "cineva"?  Cum am putea noi, ca adulți, să educăm copilul dacă suntem "orbi" și "surzi" la durerile, frământările, transformările corpului și sufletului lui? În viziunea noastră, copilul Odyssey este un întreg. Pentru a-l putea însoți în călătoria învățării, îl întrebăm, mai întâi, cum se simte corpul lui ( îi este foame, îi este frig, vrea să se miște?), apoi îl intrebăm despre sufletul lui ( e bucuros, e trist, e îngrijorat, se gândește la jucăria pe care a lăsat-o acasă?) și abia când vom fi avut toate aceste răspunsuri, vom ști CUM să-l întrebăm: " despre ce vrei să înveți azi?".

EDUCAȚIA ESTE UN DREPT AL COPILULUI

Ființa umană vine pe lume pregatită pentru cunoaștere. Plasticitatea creierului copilului mic este un fapt dovedit științific. Motivația internă pentru a învăța despre lume și despre sine, în primii ani de viață, este, iarăși, un fapt dovedit științific. Undeva însă. pe drumul școlarizării, copiii își pierd această bucurie de a învăța. Poate, noi, adulții, ar trebui să reflectăm asupra modului în care sistemul de educație pe care-l oferim copiilor noștri le transformă exuberanța biologică și psihologică a învățării, atât de naturală în primii ani de viață,  în înstrăinare, confuzie și demotivare. Copiii noștri au dreptul la o educație care să le răspundă nevoii interioare de a găsi un sens drumului lor în viață. Cum putem face asta?  Înțelegând și acceptând faptul că suntem diferiți din punct de vedere psihologic: ne interesează lucruri diferite, învățăm diferit, înțelegem diferit, simțim diferit, trăim diferit fiecare experiență de viață. Educăm copilul pornind de la această realitate a minții și sufletului lui. Personalizăm fiecare experiență de învățare pornind de la interesul lui, îl susținem să se descopere pe sine și pe ceilalți, acceptând, bucurându-ne și integrând perspective și abordari educaționale, recunoscute în întreaga lume.

Joaca este nu numai dreptul copilului, este cea mai autentică formă de învățare

Copiii noștri se joacă din ce în ce mai puțin. Devin, incă de mici, din ce în ce mai înstrăinați de mintea, de corpul și de sufletul lor. Timpul acordat jocului liber în sistemul educațional este înțeles, mai degrabă, ca o formă de relaxare decât ca o formă reală de învățare. Cercetările au demonstrat exact contrariul. Abilitățile cognitive și emoționale ale copilului se dezvoltă mult mai autentic și mai coerent atunci când copilul se joacă liber, nestructurat. O poezie învățată pe de rost la vârsta de 3 ani ar putea să nu însemne nimic pentru copil, să fie doar informație stocată într-o celulă, fără să-i găsească un sens sau vreun folos pentru viața lui. Transformarea unui băț într-o bagheta magică, cațăratul într-un copac sau construirea unui castel în noroi pot da copilului atât de multe raspunsuri despre cine este el, ce poate el să facă, cât poate el să schimbe, încât bucuria descoperirii va deveni obiectivul pentru care învățarea va căpăta un sens.

RESPONSABILITATEA

Responsabilitatea educatorului înseamnă a face educație centrată pe copil, educație care contează. Pentru el și pentru comunitatea în care trăiește. Lumea se schimbă de la un an la altul: tehnologic, social, politic, climatic. Problemele globale care țin de supraviețuirea omenirii, inteligența artificială, lumea virtuală sunt din ce în ce mai acute și mai prezente în viața noastră. Copiii noștri vor termina școala în 2040. Cum va arăta lumea atunci? Cum ar trebui sa ne educam copiii astfel încât să devină cetațeni globali, performanți și echilibrați emoțional? Răspunsul nostru este simplu: educația pentru un viitor ambiguu trebuie să înceapă încă din primii ani de viață pentru a permite minții și sufletului copilului să se construiască autentic și autonom, cu o arhitectură mentală pregatită pentru schimbare.

NATURA ESTE O PUNTE INTRE TRECUT-PREZENT-VIITOR.

Trăim într-o perioadă în care resursele naturale ale planetei devin din ce în ce mai problematice pentru omenire. Copiii noștri devin din ce în ce mai înstrăinați de natura și de problemele ei. Schimbarea de perspectivă de care avem nevoie pentru supraviețuire va fi, poate, una dintre temele fierbinți ale viitorului. În viziunea noastră, pentru a înțelege natura și schimbarea de care este nevoie în comportamentul omenirii, copiii trebuie mai întâi să cunoască și să intre în contact cu ea. Natura este atât de aproape și totuși atât de straină copiilor noștri. Cum ar putea să vrea să salveze ceva ce nu cunosc? Cum ar putea să vadă și să înțeleagă pericolul dacă noi nu-i educăm în sensul ăsta?

Parinte drag, te invitam sa ne cunosti!

Te invităm la o discuție și o limonadă! Îți povestim despre cum vedem noi educația, ne povestești despre copilul tău. Poate, vom simți că, împreună, putem să-i oferim copilului tău educația care-l pregătește pentru viitor.

Adresa

Odyssey Reggio Inspired Kindergarten

Strada Vlad Țepes, nr.14

Pipera, Voluntari

Contact

Telefon: 0770. 64. 67.01 / 0749.52.55.50

Email: office@odysseyedu.ro

Program

Luni-Vineri

8-30am to 7-00pm

Sâmbăta

9-00am to 2-00pm

(ateliere copii, proiecte)