Educatorul și imaginea copilului
Imaginea pe care o are educatorul despre copil (Ce cred eu, de fapt, despre acest copil?), credințele, viziunea acestuia asupra educației sunt cele care își pun, în mare parte, amprenta asupra modului în care copilul va percepe experiența învățării primilor ani. Misiunea educatorului Odyssey este să creadă în unicitatea fiecărui copil, să înțeleagă că micul călător este suflet, minte și corp și că învățarea este o călătorie care începe din prima secundă de viață și durează o viață întreagă. Copilul Odyssey are dreptul să se simtă acceptat, iubit, apreciat, valorizat pentru ceea ce este el, nu pentru ce-ar putea deveni el pentru a atinge niște standarde.
Observă
Pentru a putea însoți copilul în călătoria lui spre cunoaștere, educatorul Odyssey face un pas în spate și-l observă: ce-l interesează, ce-l preocupă, ce întreabă, ce-l atrage, ce-l miră, ce îl fascinează, ce îl "încurcă", ce îl fascinează. Cum ar putea să-l cunoască altfel? La Odyssey, credem că această curiozitate naturală, atât de personală a copilului, este "farul" călătoriei lui spre învățare, este punctul zero din care putem construi planurile și ghidul acestei călătorii împreună.
Planifică
Educatorul planifică activitățile pornind de la interesul copilului, de la ceea el ce știe deja sau de la ceea ce-l miră sau preocupă. Rolul educatorului Odyssey este să planifice activitățile astfel încât copilul care întreabă sau scormonește cu un nesfârșit șir de întrebări, să pășească într-un întreg univers al cunoașterii: atunci când observăm copilul cercetând cu atenție o frunză, îl putem iniția în explorarea anotimpurilor, ciclurilor de viață, a planetelor, a universului sau al dinozaurilor ierbivori :).
Documentează
De multe ori, educatori sau părinți, avem tendința de evalua copiii doar pe baza unor teste standardizate : îi comparăm cu alți copii, cu ceea ce ne-am dori noi să fie, cu ceea ce credem noi că ar trebui să știe. În abordarea Odyssey, credem că documentarea pedagogică este răspunsul revenirii la ”normalitate” în ceea ce privește scopul și sensul educației timpurii. Rolul educatorului este de a observa și înregistra procesul învățării fiecărui copil în parte, de a încerca să înțeleagă și să susțină evoluția copilului în afara oricaror norme, șabloane sau așteptări. Orice tip de evoluție contează, orice modalitate de a dezvolta o abilitate este susținută, orice "stângăcie" este monitorizată și "remediată" folosind abordări și metode pedagogice potrivite. Ce înseamnă, de fapt, documentarea pedagogică? Un jurnal al călătoriei învățării fiecărui copil: imagini cu diferite stadii ale lucrărilor, fotografii, filmulețe, fragmente din discuțiile sau teoriile despre lume ale copiilor, comentarii sau interpretări ale educatorului sau ale celorlalți adulți care însoțesc micul călător.
Evaluează
Educatorul Odyssey evaluează în fiecare moment ceea ce știe, cum investighează și ce abilități își dezvoltă copilul. Pereții care "vorbesc", panoul care arată " gândirea" copilului îi permit educatorului să reflecteze, să proiecteze și să propună activități care vizează acele abilități care simte că nu sunt suficient dezvoltate sau care au nevoie de ceva specific pentru a putea fi experimentate de copil. Fiecare copil învață în ritmul lui, însă rolul educatorului este să se asigure că, la finalul anilor petrecuți la Odyssey, copilul are nu numai abilitățile prevăzute de curriculum-ul național ci și baza unor competențe care-l pregătesc pentru viitor: să știe să coopereze, să lucreze în echipă, să gândească critic, să comunice eficient și să-și dezvolte creativitatea.
Parinte drag, te invitam sa ne cunosti!
Te invităm la o discuție și o limonadă! Îți povestim despre cum vedem noi educația, ne povestești despre copilul tău. Poate, vom simți că, împreună, putem să-i oferim copilului tău educația care-l pregătește pentru viitor.
Adresa
Odyssey Reggio Inspired Kindergarten
Strada Vlad Țepes, nr.14
Pipera, Voluntari
Program
Luni-Vineri
8-30am to 6-00pm